Direktlänk till inlägg 7 december 2010

Dag 2 på Skriv dag för Dag temat- Min första Kärlek

Av Anna - 7 december 2010 21:47

Man kan ju definiera ens första kärlek.


Min första kärlek var till en häst, en shetlandsponny vid namn Molle (Flexnäs), Han var en fux som ändrade färg på vintern, då han blev vit på rumpan. Otroligt vacker häst som jag fick när ja bara var runt 2 år gammal. Han var min bästa vän i många år, han lärde mig så himla mycket och jag lärde honom mycket. Han bodde hos mig i många år innan han flyttades på utlåning till Gunnesbo 4H gård som hade otroligt roligt med denna häst. En perfekt barnponny med mycket bus och glimten i ögat. Han kördes in och många barn har haft otroligt roligt med denna häst. Sista gången jag satt på denna häst var jag alldeles för gammal. jag tror att jag var 11 år gammal, lång så att benen nådde ner i marken men en sån mäktig känsla att få sitta på en sån härlig Ponny. Han såldes sedan till en underbar barnfamilj där mamma var otroligt hästintresserad och hade en stor nordsvensk, dottern ville ha en egen häst och då var Molle perfekt. den bästa första hästen man kan tänka sig. SAKNAD!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 20 mars 2011 12:24


Mockar marsvin burar just nu och har precis diskat alla skålarna. Nelly och jag var på promenad i morse och herre gud vad härligt det var efter mockningen ska vi ut igen och sen ska jag göra ansiktsmask och ta hårinpackning. PÅ tisdag är operatione...

Av Anna - 20 mars 2011 10:02

I torsdag var jag i Djurparken och hade teknik kurs. det var otroligt roligt här kommer bilder som Fotografen Alf jönsson tagit :D                ...

Av Anna - 17 mars 2011 19:50


När man ger upp hoppet om att klara detta.   Tur att de finns några ljus glimtar i en liv <3    ...

Av Anna - 14 mars 2011 21:43


Har varit på en otrolig helg i stokcholm med 4H och jag var med på Riksfinalen för första gången. Jag visste inte särskillt mycket om vad det gick ut på och man fick inte så mycket info men det gick ju ändå. vi kom 11 av 12 men vad gör det vi hade ju...

Av Anna - 10 mars 2011 21:04

Sammanfattning om allt som hänt mig sen olyckan för er som inte hängt med riktigt. Jag trillde av en häst och bröt nyckelbenet den 27/7-10, åkte in till ystad där dem sa att jag skulle komma tillbaka om en vecka igen... sen skickades jag hem och...

Ovido - Quiz & Flashcards