Alla inlägg under oktober 2009

Av Anna - 31 oktober 2009 13:39

        

OJ hittade att jag skapat denna blogg sidan för länge sen, då får man väl börja använda den :D eller vad tycker ni? Tänkte berätta vad ja kommer skriva om här, jo jag kommer nog att skriva om ALLT! Mina marsvin, Nelly min hund. och min kaniner. Även min mycket jobbiga, störiga men ända älskade syster och mina vänner :D


Idag har jag och Nelly varit på brukis, i början var hon riktigt duktig, hon har lärt sig att när vi går "fot" så ska hon sätta sig ner när jag stannar och hon är verkligen uppmärksam på det! kontakten mellan oss är de inget fel på. Sen skulle vi ha inkallning, då kom hon jätte fint första gången sen skulle den lilla tuffingen testa mig och sprang runt o gjorde annat hoppa på tre ben som hon gör ibland för att tramsa, hon tror att om hon gör så, så kommer nån att ta av halsbandet -.- Men jag höll tålamodet uppe (duktigt av mig) och forsatte gulle gulla och kalla. Till slut skällde en annan hund till på henne då blev hon lite rädd o kom till mig i stället. *Trams Nelly* men hon är bara en valp på 4 månader så visst lite får man väl ta. Chai och Earl grey börjar bli så stora idag vägde dem

Chai: 306gr

Earl Grey: 335gr!!

Dem är 24 dagar gamla!  Jag har fotat alla på valpkursen ska se om ja kan sätta ut dem som vänner på nelly hemsida senare idag :D

Ha en fortsatt trevlig dag!

Ovido - Quiz & Flashcards