Alla inlägg under september 2010

Av Anna - 27 september 2010 22:18

I helgen har jag varit i växjö och vi for även en vända till kalmar och ställde ut marsvin. Jag fick träffas massor med älskade folk! Som jag verkligen saknat! 4H människor är så underbara!


På fredagen överaskade jag och Johan, Pontus med att jag kom 4 timmar tidigare till växjö än vad han trodde att jag skulle göra, jag tror att han blev otroligt glad i varje fall :D Det var super roligt, när han kom till skolan satt jag där med Johan ^^

Sen åkte vi hem och jag fick träffa familjen osv. Det var super trevligt och man fick otroligt god mat!

Lördagen tillbringades i kalmar vi gick upp 5.30 för att kunna komma i tid. Det var även kaninutställning och uppvisning av höns och duvor på kalmar 4H gård. Jag fick träffa Isabell jag ställde ut Smaragd, Pantomim och Ghillie.


Ghillie överaskade med att bli BIR junior Reserv med CERT!!!!

och Pantomim blev BIS PET 2!!

Det var lång väntan, lite djur anmälda och en ganska långdragen utställning. Men med gott sällskap och en massa kaniner att titta på så fungerade det bra. Vi gick även och tittad e runt på 4H gården och hittade en loppis ^^.

Vi åkte hem runt 5 tiden.

På kvällen åt vi grillat, det var otroligt gott!!


På söndagen låg vi och gryna oss länge! Sen när vi väl gått upp o ätit o så så åkte vi till Teleborgs slott, det var ett otroligt vackert slott med en underbar miljö runt omkring och det var en fin liten fontän där och ett vattenfall! det var otroligt vackert och romantiskt!

Sen åkte vi till växjö 4H gård och tittade på alla djuren och matade dem med äpplen :D Det var urmysigt. VI stannade även til lvid vägen och klappade några hästar!

Sen åkte vi till kronobergs slottsruin och tittade där! Sen satt vi på en brygga och tittade ut över sjön, då kom en and och ja bara "kolla en and, vad söööt!!" så attackerar den min sko!!!

Ja är ytterst tacksam för alla underbara människor som gjorde min helg till en av dem bästa i mitt liv! Tack <3


Älskar dig Pontus <3

  



Av Anna - 19 september 2010 21:25

   hela helgen har jag varit hos mormor och morfar med Nelly.

I förmiddags hämtade mor och far mi gså åkte vi till entré. Jag gick där med Patrik :)


När vi åkte från mormor o morfar till entré var de e ntant som trillade vid gatan så vi körde dit o tänkte hjälpa fast de kom andra som hjälpte till. :)


När vi kommit till entré så tog de högst 30 min sen var ja o patrik klara ^^ fast vi gick in i New yorker igen och då köpte jag 3 linnen. Patrik fick vara bärhjälp som ja slängde på den stackarn kläder i högar haha nauw :D Men man tackar inte nej till bärhjälp :D eller hur?! ;)


Sen gick vi upp och åt, Emma och jag tog någon sorts grillmix, de var kyklingspett, något starkt nötfärsspett och lammspett :D mumma :D Med pommes som var riktigt super goda :D Men herre gud vad mätt jag var sen!!


Sen hem till mormor igen och hämta min älskade Nelly där bjöd mormor på äpplepaj men de var inte intressant för mig då ja var så himla mätt men de andra åt för glatta livet :D N'r vi skulle åka så tog jag min väska men då fastnar den i min slitningar i jeanse så patrik fick rädda mig från min väska hahaha ^^^


Sen åkte vi hem och då fööljde patrik med så satt vi och spelade Mario kart! :D Då ringde en kaninköpare och sa att hon ville komma, kl 20.00 ringde hon o kom ca 21.00 lite sent men aja dem verkade bra dem var här inte så länge men dem verkade verkligen intresserade och lovade att höra av sig med bilder och om hur de gick. :)


Tack för en toppendag :D

  



Av Anna - 17 september 2010 23:26

idag är jag på bild uppläggningshumör ni får stå ut :)

  

  

  

  

Av Anna - 17 september 2010 23:18

HÄLGE DIRIKSSON MED DIRK

  

  

     

Av Anna - 17 september 2010 22:55

Idag gick ja upp som vanligt ut med nelly i 2 sek sen in igen, dumma regn.. tog paraply och asa mig ut i regnet och blåsten igen. Nelly fick gjort va hon skulle men ingen lång promenix. Sen åkte vi till familjehälsan o konstaterade änu en infektion på antibiotika för tredje gången... -.-'


Hämtade Mari i rydsgård körde till skurup där hon åkt från o handla hundmat och lämna mig vid tåget hahah knäppt blev de men så är de när man är med mig ^^ Då vet man att allt är som vanligt!


Någon idiot hade hoppat framför tåget så de blev inställt o fick åka buss, nelly o ja satt längst bak mellan en fet tant o en väldigt pryd kille i kanske min ålder skulle ja tro. Han sneglade menande på Nelly.. "ja din matte e knäpp som tar med idg på detta upptåg!" såg de ut som han tänkte, men sen log han ^^ vände mig om o såg på tjocka damen och hon log o titta på nelly o nickade. Precis som "söt du är lilla vovve.."

Sen kom ja väl in i malmö o kom av bussen morfar hämtade mig och Nelly fick leka med Gotte. Jag och mormor gick iväg till Panduro outlet och eko hallen blev lite nya pysselsaker :D

Sen åt vi majs och sen slocknade jag i soffan ett tag nu ligger Nelly utslagen på sin fäll och sover medans ja också borde gå till sängs.

Imorgon blir de nått torg sen almviks 4H, sen får man se vad dagen bjuder på.

   Bjuder på denna otroligt vackra bilden hahah ^^

Av Anna - 17 september 2010 10:43

Upptäckte att ja inte alls är lika arg på den där personen som snacka skit om mig igår längre. då jag tror jag har lärt mig att stå på mig och vet jag att hon ljuger så tänker inte jag ta de. Men jag tänker inte bråka. Skakar bara av mig de hemska orden som en smutsig mun spottar på mig och sedan går jag på starka ben vidare mot en snällare och ljusare framtid :)   

Av Anna - 16 september 2010 21:55

Idag tog ja en näringsdryck till frulle sen gick ja med Nelly som vanligt. Sen blev de morötter hehe.

Mamma släppte av mig på Bo olsson så ja fick köpa pyssel saker medans hon var på möte men jag tröttnade redan efter 20 min så gick in på fiket och åt en korv ^^  sen efter lång tid hämta mor mig o då var vi hos R´s farmor o då tryckte hon i en, en munk.

Väl hemma hade emma lagat mat. blärk på de så blev en näringdryck till..

sen åkte vi till klubben och på vägen dit hämtade vi upp patrik så jag och Nelly kunde social tränas med Patrik och Z :D

Vi gick typ skrurup runt, när vi var på väg tillbaka i denna kyla o blåst så gick vi ner för en backe, o ja prata på som vanligt helt plötsligt snubblar ja över nått jävla stenrede och drar med patrik ner XD Vi kollade skräckslaget på varandra sen reste sig Patrik snabbt upp XD och han bara HUR GICK DET!!??  jag bara hur gick det själv :O!!? o han bara "men det e ju du som e skadad!!?" och ja bara "men jag drog ju ner dig!!!" haha sen bara garvade jag  o hundarna kollade på oss som att vi var idioter.

Livet är sjukligt härligt!! Sen träna vi däcket lite, sen in på kontoret och värma oss!!

När jag väl kom hem så fick jag reda på att folk skrivit skit om mig på en hemsida, inte så trevligt men då vet man ju att man inte kan vara där inne mer.

    

Av Anna - 15 september 2010 22:08

Idag vaknade ja med skallebank men asade mig upp ur sängen och gick ut med hunden som vanligt :) Sen kände jag mig lite bättre så tog en yoggi och gick upp på mitt rum och lyssnade på musik.


Bur mockning hos marsvinen var en av dagens sysslor. Jag tömde en bur, sen råkade jag somna brevis en underbar hund i min säng och sov en timme innan ja vaknade av ett sms <3 Då fick man fortsätta mocka burar och mamma kom in med spån. Nu har man nöjda kuttrande djur :D


Sen kom Ylva för att hämta sin rotwailer Paxa. När paxa var inne lyckades hon först sno snudosan som jag har Nellys godis i. Sen lyckades hon ta Nellys godispåse och slemmade ner hela (den åkte i tvätten)

På eftermiddagen åkte jag och Mor in i stan och handlade, jag fick äntligen mina Nutrillet Shake. Med skogsbär, mums! ska ha det som frukost och mellis. Alltså blir det 2-3 påsar per dag och en vanlig middag. Sjävlklart motion på det. Nelly måste ju ändå ut eller hur!?


Sen köpt jag lite Bokstäver och siffror till mitt pyssel. Har gjort nya kort idag och även min första beställning :D blev nöjd! Bild kommer.

Kom en man med sin dotter och köpte kanin idag, blev honan med kortast öron! Dem verkade jätte bra och var riktigt trevliga! Lycka till med henne.


Till sist ett litet citat.

Jag brukar titta på min hund och tänka, "om du vore lite smartare skulle du kunna tala om för mig vad du tänker på", och hon tittar på mig som om hon säger, "om du vore lite smartare skulle det inte behövas".

  

Ovido - Quiz & Flashcards