Alla inlägg under februari 2010

Av Anna - 22 februari 2010 21:35

Idag var en hemsk dag. jag ska börja från början. Gick upp klockan sju, lyckades rasta hunden i -22 grader och sedan lyckades jag att få ner en macka i varje fall. Moster hade brottom till jobb och bad oss mata marsvinen med hö för de var ju svinkallt och dom behövde de för att hålla värmen. Min kusin fick reda på att tunnelbanorna uppe inte var  trafik så vi var tvungana att planera om vår buss/tunnelbana resa till T-centralen så att jag kunde komma hem med 10.21 tåget. Så jag gick ut och började mata marsvinen och hon gick inte på SL´s hemsida och skulle kolla tider o sånt, dock var den överbelastad så det gick inte. så hon kom ut och hjälpte mig och när vi skulle gå in hade min klant till andra kusin låst dörren och gått till skolan!!! så vi fick springa efter honom och få nycklarna när vi kom in i hans skola så skällde lärarna på oss och sa till oss att vara tysta, dom hade ju inte ens börjat än :S. sura lärare..

Vi sprang tillbaka till huset tog nelly och packningen och rusade till bussen och på väg till bussen frös mitt hår!!! Helt ärligt det frös! och Elin sa att jag inte skulle röra de för då kunde det brytas!!! OMG liksom... sånt händer bara i film..

Vi fick sitta och vänta på bussen i 40 min!! Jag hade både hunden och en marsvins unge med mig!!  När vi väl kom på bussen så fastnade vi i trafik köer och satt fast i 2 timmar! jag fick ringa pappa och klydda o ha mig för jag "missade" ju tåget och sånt!! Jag tänkte hur fan ska jag komma hem?!! Och ja vi satt och klydda i 1 timme med det och ja trodde att jag inte kunde åka med mitt tåg osv. Jag hade sjukt ont i magen. Sen hoppade vi till slut av i solna centrum och sprang ner till tunnelbanan. Där fick vi vänta i 8 min sen gick allt fort. Vi åkte tunnelbanan och till T-centralen sen letade vi i hela denna jävla laborint av trappor till spår 10 som moster ringt och sagt att tåget gick från och tåget var 1timme och 15 min försenat! till min fördel! Jag kom på tåget och 5 min efter det körde det iväg!! TUR! Jag satte mig tillrätta och kollade runt, vem tror ni sitter där?! jo Karl-Jan!!! och han hade världens fulaste slips och en näsduk i sin kavaj ficka som inte alls matchade, slipsen var gul och smårutig med mörkare gul i rutorna. och sen näsduken var vinröd :S usch.. men i varje fall han satt där o rev sönder papper och verkade viktig.. sen så hoppade han av. och när vi var innan alvestad så saktade tåget in och sen tvärnitade det, jag tänkte fan nu har dem kört över nån eller på en älg eller nått, då var det bromsarna som frusit fast och vi fick inte köra iväg.. vi satt fast där i 95 minuter innan vi kom i väg igen.. det var de längsta 95 minuterna i mitt liv. jag gick och åt en biff undertiden, hahaha. sen började alla i djurvagnen att prata med varandra och det var faktiskt ganska trevligt ;) När dem väl fått rätt på växlarna så fick vi inte någon signal vilket innebar att vi fortfarande fick sitta fast där, då kom de tåget som gått efter vårt och körde om.. Sen kom vi äntligen i väg och när vi var precis innan alvestad så får vi signalstopp och vi stannar igen. suck. sen så när vi väl var framme i skåne alltså i hässleholm då fryser dörren fast i vagn två! och vi var tvugna att vänta tills de fått loss den! Sen äntligen var denna mardröms färd över, jag skulle varit framme i malmö 14.39 men var framme 18.50

Just nu är jag helt slut och har en sån himla huvudvärk och marsvinen tjaffsar lite med den nya tösen men jag tror att det kommer gå bra. Dock hade gadrobsdörren öppnats ut till nybygget så här är sjuuuukt kallt och jag fryser snart ihjäl...

Ha en fortsatt bra dag jag ska sova nu för imorn fyller pappa 45år och vi ska upp och fira!

Av Anna - 18 februari 2010 21:34

Har varit jätte duktig idag och tränat massor, har gjort 100 situps, 100 upphopp, och 100 rygglyft, gud vad det känns i allt, mage, rygg, lår och vader ^^. Men vackert ska det bli. Kämpa, kämpa, kämpa. Nu väntar duschen, isch vad svitt jag är. Men jag tycker att det är värt de som ska hände på lördag nästa vecka, det kommer bli såå fint <3

Ha de bra,

//Anna

Av Anna - 16 februari 2010 09:51

Jag har bestämt mig, nu ska det fungera. Nu jävla startar mitt NYA liv! Ett liv med en vacker kropp, en sund diet och bra koncentration, mindre dator, mer motion. Mindre godis, mer frukt.

Mitt schema ser ut såhär för tillfället:

situpps 50*2, 50 sittupps först sen vila, sen 50 till.

tåhopp 25*2, 25st ,vila, 25 st.

maglyft 30*2, 30st, vila, 30 st.

minst 30 min promenad i rask takt var dag.


Önska mig lycka till, jag är peppad och ska verkligen kämpa, mitt mål är att gå ner minst 5kg.

Av Anna - 4 februari 2010 18:52

Det e väl härligt med händelserika dagar! Idag var en sån dag, ja tänker inte skriva allt som hände men kan ju skriva en del ^^ Först så tog jag en låda med mat till mössen och skulle mata dem så kittlade på min arm, de kom typ 1 miljon kryp från lådan och jag tappade den och skrek, Kristoffer bara kollade på mig haha. Fy fan va äckligt!! Så dom fick slänga allt gnagarfoder.. Illa. Sen skulle vi fixa i terrarie huset och då skulle vi bära dit en massa saker, jag bara sjukt mycket vilket Kristoffer också gjorde men när vi väl kom fram så sa jag "yes vi klarade de utan att tappa något" och just i det ögonblicket tappar jag en skål så den går sönder ^^ Vi skulle byta vatten till pilgiftsgrodorna så ja kollar noga så ingen e nära sen öppnar jag och just när ja sticker in handen så säger de PLASK!! då hoppar en groda rakt ner i skålen jag blev svin rädd och bara stängde till dem igen :S, sen när vi väl fått ut skålen och in med nytt vatten så ser grodan jätte konstig ut, den hade hoppat i vattnet igen och låg med benen rakt ut, den andades men såg död ut, men vi tänkte inte mer på de och gick och fixade hos lemurerna, sen kommer en djurskötare och kollar till oss, frågar vad som hänt med skålen (A) lalala (8) och sen tar han ut grodan och säger att den är död, han petar på den och verkligen snurrar runt den och trycker den på magen, vi bara WTF den är död!!! Sen så när vi var klara gick vi ner till djurhuset igen typ 15 min efter att djurskötaren tagit grodan, då går han fortfarande omkring med grodan, han bara den rörde sig! OMG den hoppade!!!! ta en burk!! jag bara shiiit, sprang och hämtade en burk och sen gick han och la tillbaka grodan vi bara hur fan gick detta till :S hahahaha.

Sen hade vi etologiprov och jag tror att de gick bra, sen gjorde vi typ inge mer.

När ja kom hem rastade ja Nelly och sen så värmde jag en Billys pizza och såg på tv. Sen gick jag en mysig promenad med Nelly. När jag kom in gick jag och rengjorde marsvinens burar och skålar. Gav dem och kaninerna mat och nu sitter jag här och uppdaterar bloggen :D

  

Bilden togs igårkväll, Här på skäckagården i Rögla.

Av Anna - 1 februari 2010 15:56

Vem är det som är högst upp på näringskedjan egentligen?
Vi som sliter som galningar för att våra djur ska ha de bra, vi kämpar med hö och halm varje år, vi mockar, rengör, diskar och sliter. Vi bär vatten och vi betalar mängder med pengar. medans djuren bara finns, dom ligger där o myser i soffan, dem kommer när "hotell personalen" plockat fram mat till dem osv osv. vad tror ni? Jag tror djur är smartare än vad vi tror.  

Ovido - Quiz & Flashcards