Alla inlägg under augusti 2010

Av Anna - 12 augusti 2010 11:31

27/7 var jag ute och red Ruste han fick för sig att han skulle springa och skenade iväg. jag flög av och bröt nyckelbenet.

vi åkte då in till ystad sjukhus och satt där i ca 5 timmar sen fick ja veta att det var brutet och att ja skulle åka hem så kunde det ev läka av sig själv så skulle jag på återbesök om en vecka. Jag åkte hem och jag bakade cupcakes med Cilla, Frida och Emma. Jag jobbade en halv vecka, söndagen den 1 augusti ringde en läkare som varit i ystad och sett röntgen plåtarna och sa att det aldrig skulle växa ihop av sig själv och att det var tvunget att bli operation. Mamma och pappa kom hem på Tisdagen och då pratade dem med läkaren. Vi åkte till Kristianstad där den läkaren egentligen jobbar och på onsdagen blev jag opererad. Vi åkte hem och under natten fick jag hög feber så vi fick åka in till ystad lasarett igen och där var vi i ca 40 minuter sen blev jag inlagd pga. en stor infektion i kroppen. Jag fick först en rumskompis som var en pojke på ca 5år som hade hoppat i halmen på ystad djurpark och där var för lite halm så han bröt benet! men han flyttades till ett enkelrum redan på kvällen på dagen efter kom det in en tjej på 14år som trillat av en häst och brutit armen! Hon fick vara där i 2 dagar och vi hade riktigt roligt tillsammans. Vi tittade på Sex and the City och åt fruktbricka på kvällen. En dag skrämde en läkare upp oss båda (idiot läkare) Jag satt och åt så bara kommer alla in och skriker sluta äta! jag bara va? :S vadå? vad händer? ska jag opereras?? :S eller vad e det? och då säger läkaren ja kanske det, ja bara va :O och sen kollar han på såret och det drenerade sig själv bra och sånt men ändå klippte han upp ett styng. jag var blev ju skit ledsen för ja trodde att ja skulle opereras igen! sen går han till matilda och säger att hon kanske måste opereras när den andra läkaren sagt att hon inte skulle det och det säger han innan han ens kollat på hennes arm eller röntgenplåtar! Så frågade hennes mamma om dem kunde ta kontakt med en ortoped i lund där Matilda bor. Då sa han att den ortopeden kanske har viktigare saker för sig! Men då sa Matilda "är inte jag viktig då!!?" sen gick han. Så han fick sig nog en lite tankeställare där.  När Matilda åkte hem blev jag ganska låg, jag ville inte heller vara kvar. Sen på sista natten kom det in en pojke mitt i natten som hade jätte ont i magen han skulle operera blindtarmen och sen på morgonen kom det in en tjej som skulle operera bort halsmandlarna! Men jag fick vänta hela dagen på besked om ja fick åka hem eller inte och det fick jag efter 7 dagars vistelse på sjukhuset!   

Ovido - Quiz & Flashcards