Alla inlägg under maj 2010

Av Anna - 27 maj 2010 15:37

Jag vill så mycket just nu! jag vill vara 18 jag vill ha körtkort, bil och mycket pengar. Jag vill bo nära Mari, janette och Patrik så att vi kan träna hundarna ihop, promenera ihop och samåka till brukis. Jag vill kunna vara fri och jag vill kunna köra till brukis själv och träna Nelly utan att ha en mamma som står och stampar medans man tränar. jag vill kunna köra och handla om de behöv och jag vill ha ett eget rum som tvätt stuga så jag slipper alla mammas lakan i vår tvättstuga, man får nackont av att tvätta... Jag vill mycket men hur vet man att man kan få fram sin vilja och jag vet att allt inte går att fixa men vissa saker går att föändra, de är framtiden som avgör.

Nelly fick tosseryck idag!! hon brukar hoppa upp på köksoffan i fullfart när hon e glad vilket hon även gjorde idag när jag kom hem. jag gick till andra sidan bordet då hoppar hon upp på bordet och springer och hoppar upp i min famn! Jag älskar denna hunden <3 men hon har nog seprations ångest! Hon brukar aldrig gå upp på bordet!! Jag skällde på henne men jag kunde inte bli arg, så jag började även att skratta ^^

OBS! Min hund är den bästa och vackraste i världen <3

 

Av Anna - 17 maj 2010 22:01

Hände värsta sjuka saken idag!! en lastbil försökte köra om oss när vi körde på en 90 i väg och dem e ju spärrade på 80 och sen tutade han på oss för att vi körde fortare än han men han ska ju inte köra om liksom.. Sen när vi skulle svänga av så försöker han prejja oss! Jävla idiot, jag brukar inte va rasist men detta var tredje gången de hände nått sån med en polack!!

sen var jag och nelly på brukis och tränade det gick super bra, min hund är bäst! Vi var där en halvtimme innan som vanligt så vi tränade Agillity och vi sprang nästan hela banan som mari satt upp! Vi skippade bara slalom och den tunnlen som är liggande så man inte ser ut i andra änden. Min hund är bäst och jag är sjukt stolt över henne! Sen vi tränade fot, sitt kvar, ligg kvar, inkallning i mellan andra hundar, hopp, byta förare osv. Och nelly gjorde sitt bästa på allt. Min lilla stjärna. Jag är så stolt över henne. Hon är verkligen drömmen som blev sann.

 

Av Anna - 16 maj 2010 11:05

Igår var jag, Pantomim och Bubble på marsvinsutställning. Jag genomförde domar provet till att bli petdomare men de kommer dröja ett bra tag innan ja får reda på resultatet, jag vet att ja gjorde fel på en sak men ja hoppas att det inte var mer än så. Det gick inte så bra för mina djur tyvärr, blev lite besviken. Men på pantomim var de mitt eget fel för ja hade råkat att klippa lite för mycket på en bak-klo. suck. Och i bubble´s klass var de 9 st och hon blev 4/9.

Nu ska jag sätta mig och äta frukost och sen scrappa, jag fick massor utav gamla tapet prover från Flugger färg i ystad, då min brors flickvän jobbar där :)

ha de bra

 

Av Anna - 14 maj 2010 20:55

 

Igår var jag och Nelly i Höör. Vi var ute och gick en jätte lång runda och sen när vi kom tillbaka till skogen där vi började så släppte jag henne och tänkte att hon är ju så duktig så hon stannar och springer bara en liten bit i från mig.. ja just de.. En cyklist kom och hon satt fint brevid mig när cyklisten försvunnit fick hon gå igen och då tar hon räser fart och springer "efter" cyklisten. Jag blev ganska rädd men förstod att hon hade ganska bra kontroll över var jag var ändå. efter en kort stund på högst 1 minut kom hon glatt tillbaka och jag berömde fast de just då känder som att jag ville skälla ut henne. Men Janette (min tränare) har sagt att man aldrig ska skälla på dem när dem kommer tillbaka till en.

Sen på kvällen så blev jag lite trött på att sitta inne så jag gick ut och gick ca 5 km i skogen igen sen gick jag ut på en fotbollsplan och tränade lydnad. Först med koppel. Mest fot, eftersom att det är det som hon är sämst på och måste träna på. Så gick hon fot och hon klydda lite med ligg i början men efter mycket om och men så la hon sig ner och jag berömde massor och sen gick även det bra. efter att ha tränat i ca 15 min på fot, sitt, ligg, stanna kvar så valde jag att släppa henne och prova fot utan koppel och det gick över förväntan! Hon gick i från mig ca 1 meter endast 2 gånger och hon lyssnade väldigt tydligt på mig när jag sa vänd om, nu går vi höger, sakta, stanna osv. riktigt duktig! jag är så stolt!

När klockan började närma sig 22.30 gick vi ut igen, hela gänget. Då gick vi till höörs brukshundsklubb, där stod framme ett hinder, Aet och balansbomen. Så först körde vi hopp och att hon ska sätta sig ner när hon kommer över till mig, det fungerade sjukt bra dock så sätter hon sig inte till 100% brevid mig men snett brevid och det nöjer jag mig med så länge. Sen provade hon på balansbomen för första gången, då gick jag på ena sidan och Mette på andra och det gick super bra! Hon är så duktig denna hund! Sen tog vi Aet och det gick super som vanligt! :D Sen tränade jag lite sitt kvar och inkallning.

Min hund är så super duktig, jag kan inte vara mer än stolt!

Ovido - Quiz & Flashcards