Direktlänk till inlägg 4 november 2009

En vanlig skoladag

Av Anna - 4 november 2009 21:54

  

Igår fick vi vaccinet mot svin influensan, jag var stark och lyckades locka en hel del folk i klassen att göra det ändå. Men nu mår man inte så bra. Igår efter sprutan åkte jag hem efter skolan, sen på kvällen hämtade max mig för vi skulle på fest hos hans kusin Anna som fyllde år. På kvällen stack vi till ett skojjsigt ställe där vi hittade vatten som vi trodde var juice och en marsvins bur hehe ^^ Sen när vi skulle sova mådde jag absolut inta bra, max kokade te till mig sen mitt i natt bredde han en macka till mig, sååå gulligt <3. Idag så harj gav varit i skolan *duktig flicka* Arbetade först med traktor teorin, Emma hjälpte mig lite så till sist klarade jag provet med 65/70 :D Sen började jag med min uppgift som jag kommit till i djurkunskapen och det gick bra, jag tycker verkligen att det är jätte roligt! Sen satte jag mig med matten och arbetade mig fram ganska långt! jag känner mig faktiskt väldigt flitig. Sen satt jag och glodde i väggen i 1 timme. Alla andra satt och spela spel på datorn.. men jag menar varför kan vi inte få gå hem när vi är klara med allt? varför sitta där och glo eller spela spel. Det finns det ju ingen mening med. Jag pratade med Joakim om detta, han sa att det alltid varit så, man får vänja sig. men då sa jag NEJ jag vill inte ha det såhär så därför vill jag ta upp det och i det andetaget kom jag på att jag kanske borde bli Politiker eftersom att jag ofta säger vad jag tycker och vill förändra saker som jag inte tycker är så bra, till det bättre.


Sen efter skolan gick jag ner till Centrum. Det snö/regnade, var riktigt lebbigt väder. Jag tog en kopp Chai latte och gick sedan ner mot Arken. Gick in och tittade där, där satt ett marsvin som är hur gulligt som hällst, han har suttit där tillsammans med en kanin jätte länge nu. Vit med en svart "kajal" runt ena ögat. Sen gick jag för att träffa mamma vid Lindex, sen gick vi till China resturangen och köpte mta *mums* men han vi handlade av verkade helt påverkad. han var jätte konstig. jag bad honom att inte ta med friterade bananer så sa han att de kunde han inte ta bort.. men han kunde ta bort glassen och lägga i fler bananer i stället.. man bara jaja... också flumma han massor.

Förövrigt så stannar jag hemma imorgon, har fortfarande ont i armen, jag jobbat flitigt idag och dessutom har jag inget mer än studiepass och basmaskin körning imorn..

Ha en super bra dag

// Anna och marsvinen  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 20 mars 2011 12:24


Mockar marsvin burar just nu och har precis diskat alla skålarna. Nelly och jag var på promenad i morse och herre gud vad härligt det var efter mockningen ska vi ut igen och sen ska jag göra ansiktsmask och ta hårinpackning. PÅ tisdag är operatione...

Av Anna - 20 mars 2011 10:02

I torsdag var jag i Djurparken och hade teknik kurs. det var otroligt roligt här kommer bilder som Fotografen Alf jönsson tagit :D                ...

Av Anna - 17 mars 2011 19:50


När man ger upp hoppet om att klara detta.   Tur att de finns några ljus glimtar i en liv <3    ...

Av Anna - 14 mars 2011 21:43


Har varit på en otrolig helg i stokcholm med 4H och jag var med på Riksfinalen för första gången. Jag visste inte särskillt mycket om vad det gick ut på och man fick inte så mycket info men det gick ju ändå. vi kom 11 av 12 men vad gör det vi hade ju...

Av Anna - 10 mars 2011 21:04

Sammanfattning om allt som hänt mig sen olyckan för er som inte hängt med riktigt. Jag trillde av en häst och bröt nyckelbenet den 27/7-10, åkte in till ystad där dem sa att jag skulle komma tillbaka om en vecka igen... sen skickades jag hem och...

Ovido - Quiz & Flashcards