Alla inlägg den 30 januari 2010

Av Anna - 30 januari 2010 10:03

  

 

Vad tar ni för valpen där i fönstret
med svansen i vädret, så stolt
Vad tar ni för valpen där i fönstret
Jag hoppas ni ej har den sålt


Snart reser jag bort ifrån min älskling
som ensam får gå här i stan
Men tänk, om han finge den där vovven
ett sånt sällskap det blev, hela dan


Vad tar ni för valpen där i fönstret
med svansen i vädret, så stolt
Vad tar ni för valpen där i fönstret
Jag hoppas ni ej har den sålt


Jag tror att en vovve är modellen
den säkert blir min bästa dräng
Spatsera den måste man om kvällen
och läggas hos matte i säng


På alla i stan lär jag den skälla
på alla, men inte på mig
och sen, när jag kommer hit tillbaka
blir det smäll om den skäller på mig


Vad tar ni för valpen där i fönstret
med rynkor i pannan, så vis
Jag måste ha hunden där i fönstret
Jag köper den till varje pris


Av Anna - 30 januari 2010 09:44

När det är blåsigt, snöigt och ligger en stor driva utanför dörren, 15 cm nedan för trappan och sedan flera driver på den korta vägen ut mot hagen där man ska rasta hundarna, så önskar man att hundarna kunnat gå på toan här ínne.

Jag tycker att snö är fint, jag tycker inte det gör något när de snöar lungt och fint, men jag tycker inte om slask, blåst och bitande kyla.

Jag tycker om när solen skiner, man känner att de luktar vinter, man ser den vackra glittrande snön, de är vindstilla och man kan bara njuta. Dock är det inte så idag.. suck..

Ikväll ska jag åka på 50 års och 18 år kalas, men först ska jag bara ta det lungt och ta alla tid i världen på mig att fixa mig fin :)

Den 1Feb ska min nya utmaning börja, mer om de får ni veta då ;) *lite hemligt*

MVH Anna

   

Ovido - Quiz & Flashcards